Hattın ilk etabı, Sirkeci ile Aksaray arasında inşa edilmiş ve 1992 yılında açılmıştır. Topkapı ve Zeytinburnu yönlerine bağlanan hat, daha sonra Eminönü İstasyonu’na kadar uzatılmıştır. 30 Ocak 2005 tarihinde de Galata Köprüsü üzerinden geçerek Fındıklı’ya bağlanmıştır.
29 Haziran 2006 tarihinde açılan Kabataş istasyonu ile, F1 Taksim - Kabataş Füniküler Hattı üzerinden M2 Yenikapı Hacıosman Metro Hattı ile bağlantısı kurulmuş ve bu şekilde 4. Levent ile Atatürk Havalimanı arasında raylı sistemler ile ulaşım imkânı sağlanmıştır. 2006 yılında hizmete alınan ve yüksek tabanlı tramvay araçları ile işletilmekte olan T2 Zeytinburnu - Bağcılar Hattı’nın tüm istasyonları, sadece bir hafta sonunda alçak tabanlı tramvaylar ile uyumlu hale getirilmiş ve 3 Şubat 2011 tarihinde T1 Hattı ile birleştirilmiştir. Bu çalışma ile Bağcılar’dan Kabataş’a aktarmasız raylı ulaşım sağlanmıştır.
Hizmete Açılış Tarihleri
Hattın tamamındaki istasyonlar alçak tabanlı tramvay araçlarının çalışmasına uygun olup engelli erişimi için girişleri engelli erişimine uygun teknik şartlarda rampalar ile inşa edilmiştir. Sadece Topkapı istasyonu Topkapı alt geçidi içerisinde inşa edilmiş olduğu için asansör ile erişim sağlanmıştır.
Entegrasyon
T1 tramvay hattı yüksek kapasitesi ve güzergahı ile omurga hatlarımızdan sayılmaktadır, bu sebeple güzergahı üzerinde pek çok noktada diğer toplu ulaşım araçlarına aktarma imkanı sağlamaktadır.
29 Haziran 2006 tarihinde açılan Kabataş istasyonu ile, F1 Taksim - Kabataş Füniküler Hattı üzerinden M2 Yenikapı Hacıosman Metro Hattı ile bağlantısı kurulmuş ve bu şekilde 4. Levent ile Atatürk Havalimanı arasında raylı sistemler ile ulaşım imkânı sağlanmıştır. 2006 yılında hizmete alınan ve yüksek tabanlı tramvay araçları ile işletilmekte olan T2 Zeytinburnu - Bağcılar Hattı’nın tüm istasyonları, sadece bir hafta sonunda alçak tabanlı tramvaylar ile uyumlu hale getirilmiş ve 3 Şubat 2011 tarihinde T1 Hattı ile birleştirilmiştir. Bu çalışma ile Bağcılar’dan Kabataş’a aktarmasız raylı ulaşım sağlanmıştır.
Hizmete Açılış Tarihleri
- Aksaray - Beyazıt: 13.06.1992
- Sirkeci - Beyazıt: 10.07.1992
- Aksaray - Topkapı: 29.12.1992
- Topkapı - Zeytinburnu: 10.03.1994
- Sirkeci - Eminönü: 20.04.1996
- Eminönü - Fındıklı: 30.01.2005
- Fındıklı - Kabataş: 29.06.2006
- Zeytinburnu - Bağcılar: 14.09.2006 (T2 Hattı)
- T1 - T2 Hatlarının Birleştirilmesi: 3 Şubat 2011
- Hat Uzunluğu: 19,3 Km.
- İstasyon Sayısı: 31
- Araç Sayısı: 92
- Sefer Süresi: 65 Dk. tek yönde
- İşletme Saatleri: 06.00 - 00.00
- Günlük Yolcu Sayısı: 320.000 Yolcu
- Günlük Sefer Sayısı: 295 Sefer / Tek Yön
- Sefer Sıklığı: 2 Dk. (Pik Saatte)
Hattın tamamındaki istasyonlar alçak tabanlı tramvay araçlarının çalışmasına uygun olup engelli erişimi için girişleri engelli erişimine uygun teknik şartlarda rampalar ile inşa edilmiştir. Sadece Topkapı istasyonu Topkapı alt geçidi içerisinde inşa edilmiş olduğu için asansör ile erişim sağlanmıştır.
Entegrasyon
T1 tramvay hattı yüksek kapasitesi ve güzergahı ile omurga hatlarımızdan sayılmaktadır, bu sebeple güzergahı üzerinde pek çok noktada diğer toplu ulaşım araçlarına aktarma imkanı sağlamaktadır.
- Bağcılar İstasyonu’nda, M1B Yenikapı-Kirazlı metro hattına,
- Zeytinburnu İstasyonu’nda M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı metro hattı ve Metrobüs hattına,
- Cevizlibağ-Atatürk Öğrenci Yurdu İstasyonu’nda metrobüs hattına,
- Topkapı İstasyonu’nda T4 Topkapı – Mescid-i Selam tramvay hattına,
- Yusufpaşa İstasyonu’nda M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ve M1B Yenikapı-Kirazlı metro hatlarına,
- Aksaray İstasyonu’nda M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattı ve Marmaray işletmesine,
- Laleli-İstanbul Üniversitesi İstasyonu’nda M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattına,
- Sirkeci İstasyonu’nda Marmaray işletmesine,
- Eminönü İstasyonu’nda deniz işletmeleri ile,
- Karaköy İstasyonu’nda F2 Karaköy-Beyoğlu tarihi tünel hattı ve deniz yolu işletmelerine,
- Kabataş İstasyonu’nda F1 Taksim-Kabataş füniküler hattı, Şehir Hatları, İDo ve deniz motorlarına aktarma yapılabilir.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.