Bu Siteyi Ziyaret Etmek İçin Lütfen Tarayıcınızda JavaScript'i Etkinleştirin.

T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı | WowTurkey Bilgi Resim Ulaşım Paylaşım Forum Sitesi

T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

sezgin_ist

Uzman
Uzman
Hattın ilk etabı, Sirkeci ile Aksaray arasında inşa edilmiş ve 1992 yılında açılmıştır. Topkapı ve Zeytinburnu yönlerine bağlanan hat, daha sonra Eminönü İstasyonu’na kadar uzatılmıştır. 30 Ocak 2005 tarihinde de Galata Köprüsü üzerinden geçerek Fındıklı’ya bağlanmıştır.

29 Haziran 2006 tarihinde açılan Kabataş istasyonu ile, F1 Taksim - Kabataş Füniküler Hattı üzerinden M2 Yenikapı Hacıosman Metro Hattı ile bağlantısı kurulmuş ve bu şekilde 4. Levent ile Atatürk Havalimanı arasında raylı sistemler ile ulaşım imkânı sağlanmıştır. 2006 yılında hizmete alınan ve yüksek tabanlı tramvay araçları ile işletilmekte olan T2 Zeytinburnu - Bağcılar Hattı’nın tüm istasyonları, sadece bir hafta sonunda alçak tabanlı tramvaylar ile uyumlu hale getirilmiş ve 3 Şubat 2011 tarihinde T1 Hattı ile birleştirilmiştir. Bu çalışma ile Bağcılar’dan Kabataş’a aktarmasız raylı ulaşım sağlanmıştır.

image


Hizmete Açılış Tarihleri
  • Aksaray - Beyazıt: 13.06.1992
  • Sirkeci - Beyazıt: 10.07.1992
  • Aksaray - Topkapı: 29.12.1992
  • Topkapı - Zeytinburnu: 10.03.1994
  • Sirkeci - Eminönü: 20.04.1996
  • Eminönü - Fındıklı: 30.01.2005
  • Fındıklı - Kabataş: 29.06.2006
  • Zeytinburnu - Bağcılar: 14.09.2006 (T2 Hattı)
  • T1 - T2 Hatlarının Birleştirilmesi: 3 Şubat 2011
İşletme Bilgileri
  • Hat Uzunluğu: 19,3 Km.
  • İstasyon Sayısı: 31
  • Araç Sayısı: 92
  • Sefer Süresi: 65 Dk. tek yönde
  • İşletme Saatleri: 06.00 - 00.00
  • Günlük Yolcu Sayısı: 320.000 Yolcu
  • Günlük Sefer Sayısı: 295 Sefer / Tek Yön
  • Sefer Sıklığı: 2 Dk. (Pik Saatte)
İstasyon Yapıları:

Hattın tamamındaki istasyonlar alçak tabanlı tramvay araçlarının çalışmasına uygun olup engelli erişimi için girişleri engelli erişimine uygun teknik şartlarda rampalar ile inşa edilmiştir. Sadece Topkapı istasyonu Topkapı alt geçidi içerisinde inşa edilmiş olduğu için asansör ile erişim sağlanmıştır.

Entegrasyon

T1 tramvay hattı yüksek kapasitesi ve güzergahı ile omurga hatlarımızdan sayılmaktadır, bu sebeple güzergahı üzerinde pek çok noktada diğer toplu ulaşım araçlarına aktarma imkanı sağlamaktadır.
  • Bağcılar İstasyonu’nda, M1B Yenikapı-Kirazlı metro hattına,
  • Zeytinburnu İstasyonu’nda M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı metro hattı ve Metrobüs hattına,
  • Cevizlibağ-Atatürk Öğrenci Yurdu İstasyonu’nda metrobüs hattına,
  • Topkapı İstasyonu’nda T4 Topkapı – Mescid-i Selam tramvay hattına,
  • Yusufpaşa İstasyonu’nda M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ve M1B Yenikapı-Kirazlı metro hatlarına,
  • Aksaray İstasyonu’nda M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattı ve Marmaray işletmesine,
  • Laleli-İstanbul Üniversitesi İstasyonu’nda M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattına,
  • Sirkeci İstasyonu’nda Marmaray işletmesine,
  • Eminönü İstasyonu’nda deniz işletmeleri ile,
  • Karaköy İstasyonu’nda F2 Karaköy-Beyoğlu tarihi tünel hattı ve deniz yolu işletmelerine,
  • Kabataş İstasyonu’nda F1 Taksim-Kabataş füniküler hattı, Şehir Hatları, İDo ve deniz motorlarına aktarma yapılabilir.
Kaynak:
 
  • #10
Metro İstanbul Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gültekin Linkedin’de paylaşmış:
ART34 (Autonomous Rapid Transit) aracının Metrobüs hattındaki test sürüşleri geçen hafta itibarıyla tamamlandı. T1 - Kabataş - Bağcılar Tramvay Hattımızda da belli bir süre ART34 aracının deneme sürüşlerini yapacağız. Tramvay hattındaki performansını da görmek istiyoruz. Testler, Metro İstanbul ve CRRC firmasının uzman personelleri tarafından yapılacaktır. İlk test sürüşümüzü geçtiğimiz günlerde Fındıkzade - Sultanahmet istasyonları arasında yapmaya başladık. Performansı, Kapasitesi, Konforu, İşletmesel Esnekliği ve Çevre dostu olması aracın pozitif yönleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Testlerin bitiminde genel bir durum değerlendirmesi yapılacaktır.
image
 
  • Beğen
Tepkiler: Rafet ve Emir
  • #12

Kabataş-Bağcılar tramvay hattı seferlerinde aksama​

T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı’nda, bir kara yolu aracının arıza yapıp yolu kapatması nedeniyle, seferler Kabataş-Beyazıt ve Yusufpaşa-Bağcılar istasyonları arasında gerçekleştiriliyor.​

08.06.2024 - İstanbul

Metro İstanbul’un sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, “T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattımızın yol güzergahında meydana gelen kara yolu araç arızası sonucu yolumuzun kapanması nedeniyle seferlerimiz Kabataş-Beyazıt ve Yusufpaşa-Bağcılar istasyonları arasında yapılmaktadır.” ifadesine yer verildi.

Anadolu Ajansı​

 
  • Beğen
Tepkiler: Emir
  • #15
11 Nisan 1991'de yapımına başlanan T1 hattının açılış kronolojisi ise şöyle oldu:

Aksaray-Sirkeci / 1992
Aksaray-Topkapı / 1993
Topkapı-Zeytinburnu / 1994
Sirkeci-Eminönü / 1996

Tramvay hattında 2004 yılında alçak tabanlı araçlar gelmiş, peronlar da buna uygun şekilde alçaltılmıştı. Ayrıca 2006'da da hattın Eminönü-Kabataş etabı hizmete girmişti. 2006'da Bağcılar-Zeytinburnu arasında da bir tramvay hattı açılmış, 2011'de iki hat birleştirilmiş ve Bağcılar-Kabataş arasında kesintisiz tramvay seferleri başlamıştır.

İstanbul'daki tüm tramvay hatlarının kodları şöyledir:
T1 // Bağcılar-Kabataş
T2 // Taksim-Tünel
T3 // Kadıköy-Moda-Kadıköy
T4 // Topkapı-Mescidi Selam
T5 // Eminönü-Alibeyköy
 

Konu görüntüleyen kullanıcılar