Bu Siteyi Ziyaret Etmek İçin Lütfen Tarayıcınızda JavaScript'i Etkinleştirin.

T7 Feshane - Bayrampaşa Tramvayı | Sayfa 2 | WowTurkey Kaliteli Genel Forum Sitesi Bilgi Resim Ulaşım

T7 Feshane - Bayrampaşa Tramvayı

  • #21
image


Kaynak: İBB Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • #22
Izmirdeki T1 Çiğli uzatması gibi denebilir bu hat içinde. Yani Feshane-Bayrampaşa tramvayı da T5’in devami niteliğinde bir hat gibi duruyor. Şuanki T5 tramvayı ve yapımına başlanan Feshane-Bayrampaşa tramvayının sistemleri aynı olacak yerden elektrik alarak çalışacak hatlar ve bu hat için özel alım yapilmadan T5 araçları çalışacakmış.
 
Son düzenleme:
  • #23
Bu Hat T5’in devamı olacaktır. Başlığa T5 Kodu verilmelidir
  • Bayrampaşa Merkez - Feshane - Alibeyköy Cep Otogarı
  • Bayrampaşa Merkez - Feshane - Eminönü
Şeklinde kesintisiz Seferler yapılacaktır.

Ceyhun Avşar / Raylı Sistem Daire Başkanı
 
Son düzenleme:
  • #25
Bu hat için belediye yönetimi Bayrampaşa - Feshane kısmına T7 kodu vererek kafa karışıklığı yarattı. Hat tamamlandığında Bayrampaşa - Eminönü arası kesintisiz sefer olacak. Bence şöyle olmalıydı:

T5A Eminönü - Alibeyköy Cep Otogarı
T5B Eminönü - Bayrampaşa
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • #26
İlginç… hem T5’in güzergahına tamamen girecek hemde T7 kodu vermişler. YouTube’da video var. Burada link paylaşmak yasak olduğu için atamıyorum ama Raylı Sistem Daire Başkanı Ceyhun Avşar’ın:
  • Bayrampaşa Merkez - Feshane - Alibeyköy Cep Otogarı
  • Bayrampaşa Merkez - Feshane - Eminönü
Şeklinde kesintisiz Seferler yapılacağına dair konuşmaları var.
 
Son düzenleme:
  • #27
🤔 çok ilginç bir durum, keşke @sezgin_ist bey’in dediği gibi T5A/T5B kodu verilse daha mantıklı olurdu, bu kafa karışıklığını İBB’nin Sirkeci-Kazlıçeşme hattına T6, bakanlığın U3 kodu vermesi gibi. (sözüm meclisten dışarı bu u kodları biraz saçma)
 
  • #28
Dün yayınlanan İBB haberinde de T7 kodunu vermişler:
T7 Eyüpsultan-Bayrampaşa Tramvay Hattı’nda Feshane, Eyüpsultan, Demirkapı, Bayrampaşa ve Meydan durakları olacak.
Dediğim gibi hat hizmete geçtiğinde T5A ve T5B kodu verirler büyük ihtimal. O zaman bizde kodu burda güncelleriz. 😀
 
  • #29
Bence plan şu ki İmamoğlunun çok eski bi vaadi bu aynı zamanda.

Bu aslında başlı başına bir hat. İlk etap olarak biraz kısa olduğu için T5 in içine katarak işletecekler, daha sonrasında Bayrampaşa meydandan Güngören e oradan da Bahçelievler e uzatma hedefleri olabilir. Daha sonrasında da Feshane aktarma noktasına dönüştürülebilir. Bu sadece benim tahminim tabi.
 
  • #30
T5 In yapılması gerekli çok işi var. Bu hat ahtapot gibi şehirde birçok noktaya ulaşabilirse ancak yapılan yatırım karşılığını tam olarak bulmuş olur.
Bunları şöyle sıralayabiliriz.
Bu hattın olmazsa olmazı Sirkeci uzatmasıdır. Marmaray ve Kazlıçeşme hattı ile tam entegrasyon ancak bu şekilde sağlanır.
Şuan yapılan Bayrampaşa uzatması çok kısa, Esenler Davutpaşa arasında bir tramvay projesi var bu hatla birleştirilebilir.
İkincisi Alibeyköy Kağıthane metro oradan Ayazağa ve Maslak a kadar ulaşacak bir kol yapılabilir.
Üçüncüsü Sultangazi’ye doğru hat uzatılabilir.
Hatta T4 hattı revize edilerek bu hatta bağlanırsa oradan yeni bir hat daha çıkar.
Belli bir plan dahilinde bunlar yapılabilir işlerdendir, Yeter ki istensin yapılabilir.
 
  • #32
Bayrampaşa istasyonunda M1a'ya ve M1b'ye, Demirkapı istasyonunda T4'e, Feshane istasyonunda T5'e ve Eminönü istasyonunda T1'e geçiş imkanı sağlayacak. Hattın Feshane-Eminönü kısmı ise T5 ile ortak olacak.
 
  • #33
🤔 çok ilginç bir durum, keşke @sezgin_ist bey’in dediği gibi T5A/T5B kodu verilse daha mantıklı olurdu, bu kafa karışıklığını İBB’nin Sirkeci-Kazlıçeşme hattına T6, bakanlığın U3 kodu vermesi gibi. (sözüm meclisten dışarı bu u kodları biraz saçma)
İkisi farklı bir durum. İBB, artık çatal hatlara farklı kod verme eğiliminde. M10 da mesela M4 çatalı aslında. Bu mantıkla M1B’ye ayrı kod verilmesi lazım.
 
  • #36
T7 hattı ile T5 hattı, Eminönü-Feshane tramvay hattını ortak kullanacak. Eminönü'nden kalkan T5 kodlu trenler Alibeyköy Otogarı'na, T7 kodlu trenler ise Bayrampaşa Meydanı'na gidecek. Eminönü'nden Büyük İstanbul Otogarı'na gitmek isteyenler ise T7'ye binip Bayrampaşa'da inecek (sondan bir önceki istasyon) ve M1b hattına geçecek.
 
  • #37
T7 hattı ile T5 hattı, Eminönü-Feshane tramvay hattını ortak kullanacak. Eminönü'nden kalkan T5 kodlu trenler Alibeyköy Otogarı'na, T7 kodlu trenler ise Bayrampaşa Meydanı'na gidecek. Eminönü'nden Büyük İstanbul Otogarı'na gitmek isteyenler ise T7'ye binip Bayrampaşa'da inecek (sondan bir önceki istasyon) ve M1b hattına geçecek.
Güzel tespit.
 
  • #38
T5A/T5B olarak işletilmesi bence en doğrusu lakin belediye farklı bir kod vermekte kararlı ise T5/T6 denmesi daha sağlıklı olacaktır. sirkeci-kazlıçeşme hattına T6 kodu verilmesinin asıl sebebi projenin orijinalinde nostaljik tramvay olarak tasarlanmasıydı. sonrasında tcdd sirkeci'ye tren gelmesi için marmaray standartında yapılmasını istedi, öyle de oldu. ama ibb verdiği kodu ısrarla değiştirmedi. halkalı-bahçeşehir hattını B2 olarak gösterirken sirkeci-kazlıçeşme'ye neden B3 kodunu vermiyor anlamış değilim
 
  • #40
2030'larda tramvay hatlarımız şöyle olacak:

T1 / Kabataş-Bağcılar
T2 / Taksim-Tünel
T3 / Kadıköy-Moda-Kadıköy
T4 / Topkapı-Mescidiselam
T5 / Eminönü-Alibeyköy
T6 / Kazlıçeşme-Samatya-Sirkeci
T7 / Eminönü-Bayrampaşa
T8 / Üsküdar-Kadıköy-Maltepe
T9 / Harem-Üsküdar
T10 / Esenler-Davutpaşa
 

Konu görüntüleyen kullanıcılar

Benzer konular Forum Tarih
Rüzgar_Gürak İstanbul Ulaşım 3 465

Benzer konular